Oriola muuttaa segmenttiraportointiaan ja julkaisee alustavat vertailuluvut

Oriola Oyj  Pörssitiedote 31.10.2023 klo 8.40

Oriola muuttaa segmenttiraportointiaan ja julkaisee alustavat vertailuluvut

Oriola päivittää segmenttiraportointiaan vastaamaan uutta 31.10.2023 julkistettua strategiaa ja parantaakseen läpinäkyvyyttä. 1.1.2024 alkaen Oriolan kaksi raportointisegmenttiä ovat:

• Distribution-segmentti sisältää jakeluliiketoiminnan eli lääkelogistiikan ja annosjakelupalvelut
  • Wholesale-segmentti sisältää tukkukauppaliiketoiminnan eli reseptivapaat kuluttajatuotteet, rinnakkaistuonnin ja erityislupavalmisteet sekä asiantuntijapalvelut.

Oriolan oikaistut segmenttitiedot tilikausilta 2023 ja 2022 julkaistaan vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen aikana. Oikaistut luvut ovat tilintarkastamattomia. Oriola antaa seuraavat alustavat, tilintarkastamattomat taloudelliset luvut uusista segmenteistä. Luvut sisältävät Ruotsin annosjakeluliiketoiminnan.

• Distribution-segmentin liikevaihto vuonna 2022 oli 1 168,9 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto oli 21,6 miljoonaa euroa
  • Wholesale- segmentin liikevaihto vuonna 2022 oli 351,1 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto oli 6,5 miljoonaa euroa.
  • Eliminoitu sisäinen liikevaihto segmenttien välillä vuonna 2022 oli 4,5 miljoonaa euroa ja kohdistamattomien konsernierien vaikutus oikaistuun liikevoittoon oli -8,4 miljoonaa euroa.

Oriolan osavuosikatsaus tammi–maaliskuulta 2024 laaditaan uuden segmenttiraportoinnin mukaisesti ja julkistetaan 26.4.2024.

Lisätietoa:

Timo Leinonen, talous- ja rahoitusjohtaja