• Orthex Oyj/

Orthex on nimittänyt Alex Nielsenin Euroopan ja kansainvälisten markkinoiden myyntijohtajaksi

Orthex Oyj, Pörssitiedote, 11.8.2022 klo 15.00

Alex Nielsen (Tanskan kansalainen, s. 1972) on nimitetty Orthexin Euroopan ja kansainvälisten markkinoiden myyntijohtajaksi 1.9.2022 alkaen. Hänestä tulee yhtiön johtoryhmän jäsen ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Alexander Rosenlewille.

Aikaisemmin Alex Nielsen on työskennellyt mm. A. Espersen A/S:n kaupallisena johtajana sekä myynti- ja vientijohtajatehtävissä Carlsberg Breweriesillä ja Hasbro Nordicilla.

Toimitusjohtaja Alexander Rosenlew: “Toivotan Alex Nielsenin lämpimästi tervetulleeksi Orthexille. Hänellä on erittäin vahva kaupallisen johtamisen kokemus kulutustavarasektorista. Olen vakuuttunut, että Nielsen tuo vahvan panostuksen strategiamme toteuttamiseksi. Suunnitelmamme on nopeuttaa kasvua ja kehittää prosesseja kaupallisissa ja operatiivisissa tiimeissä kasvutavoitteidemme saavuttamiseksi”

Lisätietoja:
puh. +358 (0)40 500 3826

puh. +358 (0)40 083 8782

Orthex on yksi Pohjoismaiden johtavista kodin käyttötavaroiden valmistajista. Yhtiön tavoitteena on tuotteillaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthexin pääkuluttajabrändit ovat säilytystuotteissa SmartStore™, keittiötarvikkeissa GastroMax™ ja kodin sekä kasvienhoidon tuotteissa Orthex™. Vastuullisuudessa Orthex pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä.

Orthexin liikevaihto vuonna 2021 oli 88,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto 9,3 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on myyntiä yli 40 maassa, ja myyntiorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Orthexin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.