Orthex Oyj:n vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2021 julkaistu

Orthex Oyj, Pörssitiedote, 16.3.2022 klo 12.00

Orthex Oyj:n vuosikertomus vuodelta 2021 on julkaistu. Tämä on yhtiön ensimmäinen vuosikertomus listayhtiönä ja se sisältää vuosikatsauksen lisäksi hallituksen toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin vuodelta 2021. Vuosikertomus sisältää myös yhtiön vastuullisuusraportin.

Yhtiön vastuullisuusraportti vuodelta 2021 julkaistaan nyt ensimmäistä kertaa osana yhtiön vuosikertomusta. Raportista käy esimerkiksi ilmi, mihin toimenpiteisiin yhtiö on vuoden aikana ryhtynyt hiilineutraaliustavoitteensa saavuttamiseksi. Laskimme mm. ensimmäistä kertaa kattavasti toiminnastamme ja arvoketjustamme aiheutuvan hiilijalanjäljen ja kaikki tehtaamme siirtyivät käyttämään sataprosenttisesti fossiilitonta vesivoimalla tuotettua sähköä. Yhtiö pyrkii siirtymään hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2030 mennessä.

Vuosikertomus on julkaistu myös European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. Konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. Orthex Oyj:n ESEF-tilinpäätös on tilintarkastamaton.

Vuosikertomus 2021 on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://investors.orthexgroup.com/fi/. Vuosikertomus on julkaistu pdf-muodossa suomeksi ja englanniksi ja se on myös tämän tiedotteen liitteenä sekä pdf- että XHTML-tiedostona.

Lisätietoja:

Saara Mäkelä, talousjohtaja, Orthex Oyj
puh. +358 (0)40 083 8782
saara.makela@orthexgroup.com

Hanna Kukkonen, markkinointijohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358(40) 053 8886

hanna.kukkonen@orthexgroup.com

Orthex lyhyesti

Orthex on yksi Pohjoismaiden johtavista kodin käyttötavaroiden valmistajista. Yhtiön tavoitteena on tuotteillaan tehdä kuluttajien arjesta helpompaa. Orthexin pääkuluttajabrändit ovat säilytystuotteissa SmartStore™, keittiötarvikkeissa GastroMax™ ja kodin sekä kasvienhoidon tuotteissa Orthex™. Vastuullisuudessa Orthex pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä.

Orthexin liikevaihto vuonna 2021 oli 88,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto 9,3 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on myyntiä yli 40 maassa, ja myyntiorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Orthexin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.