Hämeenmaan lähikauppapalvelut laajenevat Lahden Metsäpellossa

Uusi Sale Metsäpelto avataan tänään

Sale Metsäpellon uudistus- ja rakennustyöt on nyt saatu valmiiksi. Uusi Sale Metsäpelto avaa ovensa perjantaina 27.8.2010 klo 8.00, osoitteessa Heinlammintie 29, Lahti.

Sale Metsäpelto parantaa alueen asukkaiden lähipalveluita. Salessa on helppo ja nopea asioida ja siellä voi tehdä ostoksia viikon jokaisena päivänä ilta yhdeksään saakka.

Lähikaupan palveluihin panostetaan

Hämeenmaa haluaa turvata lähikaupan palvelut niin taajamissa kuin pienemmissä asutuskeskuksissa.

- Tavoitteenamme on palvella alueen asiakasomistajia mahdollisimman kattavasti erilaisilla konsepteilla (hypermarket, supermarket ja lähikauppa). Muutaman viime vuoden aikana olemme avanneet lukuisia Sale-lähikauppoja. Uskommekin, että lähikaupalla tulee olemaan myös tulevaisuudessa tärkeä rooli suomalaisessa ruokakaupassa, market- ja rautakaupan toimialajohtaja Olli Vormisto kertoo.

Sale Metsäpellon rakentamisessa on huomioitu energiatehokkuus ja ympäristöasiat. Kylmäkalusteet ovat ovelliset ja niissä käytetään jäähdytysaineena ympäristöystävällistä hiilidioksidia. Kylmäkalusteiden jäähdyttämisestä syntyvä lämpö käytetään myymälätilojen lämmittämiseen.

Sale Metsäpellon valikoimista löytyy yli 4 000 tuotetta ja myymälän pinta-ala on noin 390 m2. Hankkeen kokonaiskustannukset ovat olleet noin 1,5 miljoonaan euroa. Pääsuunnittelijana on toiminut Heikki Leino Arktiira Oy:sta ja pääurakoitsijana Rakennustoimisto Valve. Sale Metsäpellossa työskentelee 7 henkilöä ja päällikkönä toimii Pirjo Hämynen. Pirjo on viimeksi toiminut Sale Jalkarannassa myymäläpäällikkönä.

Sale Metsäpellon aukioloajat ovat ma-la klo 8-21 ja su klo 10-21.

Sale Metsäpellossa on avajaisten kunniaksi kakkukahvit sunnuntaina 29.8 klo 10-18. Tervetuloa!

Lisätietoja: Osuuskauppa Hämeenmaa, Market- ja rautakaupan toimialajohtaja Olli Vormisto, puhelin 050 358 8336

Hämeenmaa – yli 119 000 asiakkaansa omistama yritys Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä 25 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka tarjoaa asiakasomistajilleen edullisia ja luotettavia kauppapalveluja sekä antaa ostojen keskittämisestä Bonusta. Hämeenmaa käyttää tuloksensa verkostonsa kehittämiseen ja asiakasomistajapalvelujen parantamiseen.