Uusi festivaali 21.-23.8. käynnistyy kovalla kattauksella, Sunset Park tuo kansainväliset EDM-tähdet Jyväskylään

Jyväskylässä perjantaina 21.8. järjestettävä Sunset Park on jättimäinen ulkoilmayökerho keskellä kaupunkia ja järven rannalla. Jyväskylän Lutakonaukiolla nähdään mm. DVBBS,  Tungevaag & Raaban ja Darude.

KeMut on uusi festivaali, joka tarjoilee kolmen päivän aikana neljä täysin erilaista ohjelmakokonaisuutta. Osuuskauppa Keskimaan 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi tapahtumat ovat joko ilmaisia tai lippujen hinnat on reilusti alennettu osuuskauppojen omistajille.

Keskimaan Musiikkijuhlat eli KeMut käynnistyvät perjantaina 21.8. Sunset Parkilla, joka keskittyy maailmalla tällä hetkellä kovimmassa nosteessa olevaan EDM-musiikkigenreen.

Sunset Parkin pääesiintyjä on kanadalainen DVBBS, jonka Tsunami on valloittanut soittolistat yli kymmenessä maassa. Chris Andren ja Alex Andren muodostama duo konsertoi kesän aikana kotimaansa lisäksi mm. Japanissa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Saksassa, Englannissa – ja Suomessa Jyväskylässä.

– Kun DVBBS esiintyi toukokuussa Ruotsin Uumajassa, paikan päällä oli 12 000 osallistujaa. Lippujen hinnat olivat alkaen 75 euroa, kun Jyväskylässä heidät sekä muut esiintyjät pääsee näkemään 15 eurolla, vertaa tapahtumajärjestelyistä vastaava toimialajohtaja Pasi Kunelius Osuuskauppa Keskimaasta.

Sunset Parkissa nähdään DVBBS:n lisäksi norjalainen Tungevaag & Raaban. Martin Tungevaag on tuore EDM-tähti, jonka single Wicked Wonderland nousi listamenestykseksi lukuisissa Euroopan maissa. Seuraajasinglen Samsara 2015 Tungevaag toteutti yhteistyössä ruotsalaisen Robbie Raaban Söderlundin kanssa.

Tänä vuonna Tungevaag & Raabanilta on ilmestynyt mm. kappaleet Vidorra, Springfield sekä Parade.

Kotimaisista EDM-artisteista Sunset Parkissa ovat mukana Sandstorm-legenda, keväällä uuden singlen julkaissut Darude, huippusuosittu raptähti Mikael Gabriel sekä Sunset Parkin tuottajanakin toimiva, Suomen menestyneimpiin kuuluva DJ / tuottaja Heikki L. Illan hostina toimii Tom ”DJ Dosse” Dostinov.

– K 16 –ikärajoituksen saanut Sunset Park on kaikkien aikojen ulkoilmayökerho, joka tarjoaa kesän kovimmat bileet. Visuaalistakin nähtävää riittää, sillä olennainen osa Sunset Parkia ovat huikeat erikoistehosteet, Kunelius korostaa.

21.-23.8.2015 järjestettävät KeMut sisältää useita erilaisia ohjelmakokonaisuuksia.

Lauantaipäivänä 22.8. Keski-Suomi KeMuissa esiintyvät mm. Arja Koriseva sekä tapahtumaa varten kokoonpantu Keski-Suomi All Stars.

Lauantai-illan Pop-Rock KeMuilla (K-18) lauteille nousevat Eppu Normaali, Lauri Tähkä sekä kolmas kotimainen tähtiesiintyjä, jonka nimi julkaistaan heinäkuussa.

Sunnuntaina 23.8. festarit päättää Perheen KeMut, mukana mm. Satu Sopanen Tuttiorkestereineen sekä Satin Circus.

KeMuille odotetaan kävijöitä yhteensä 25 000-30 000. S-Etukortilla liput Sunset Parkiin sekä Pop-Rock KeMuille maksavat ennakkoon 15 euroa ja ovelta 20 euroa (ilman korttia 39 € / 40 €), hintoihin lisätään Lippupalvelun toimituskulut. Päivätapahtumiin on vapaa pääsy.

KeMut järjestetään Jyväskylän keskustassa, sataman vieressä.

– Vasta valmistunut Lutakonaukio on urbaani keidas keskellä kaupunkia, Jyväsjärven rannalla. KeMuille pääsee kätevästi sekä veneellä, henkilöautolla että julkisilla kulkuneuvoilla. Jyväskylän kuuluisa kävelykatu, satama, pysäköintitalot, Matkakeskus sekä kolme Sokos Hotellia sijaitsevat parinsadan metrin säteellä. Yleisölle on tarjolla yksi ainutlaatuisimmista tapahtuma-alueista Suomessa.

KeMujen ohjelma: kemutjkl.fi (myös pressikuvat)

Liput: lippupalvelu.fi

KeMut Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä: #KeMutJKL ja #Spark15

Majoitusvaraukset: www.sokoshotels.fi sekä Sokos Hotels –myyntipalvelu, 020 1234 640, sales.jyvaskyla@sokoshotels.fi

Osuuskauppa Keskimaa:

toimialajohtaja Pasi Kunelius, 050 310 5000

Festago Oy:

tuottaja Vesa Walden, 0400 645 435

Osuuskauppa Keskimaa on market-  ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 118 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.