JYPin ainutlaatuinen yhteisövideo nostattaa keskisuomalaista identiteettiä

JYP Jyväskylä Oy:n tilaama, uunituore yhteisövideo nostaa etualalle joukon ihmisiä, aivan tavallisia keskisuomalaisia, jotka yhdessä muodostavat alueen merkittävimmän yhteisön. Keski-Suomi ja Jyväskylä piirtyvät esteettisinä videolle, jossa itse jääkiekko on vain viitteellistä ja pelaajat tasavertaisia palasia suuressa yhteisössä. Mukana videon mahdollistamisessa ovat olleet myös Jyväskylän kaupunki sekä Keski-Suomen liitto.

Otavamedia OMAn tuottaman videon ensisijainen käyttötarkoitus on toimia nostattajana JYPin ottelutapahtumien yhteydessä, mutta sitä tullaan jakamaan myös JYPin sekä yhteistyökumppaneiden somekanavissa. Yhteisövideo on kerännyt muutamassa päivässä yli 23 000 katselukertaa eri kanavissa.

”JYP on koko Keski-Suomen yhdistävä yhteisö. Halusimme kuvata ytimekkään kattavasti, mitä Jyväskylä ja Keski-Suomi on ja miten se kiteytyy JYPissä. Otavamedian idean ja käsikirjoituksen pohjalta olin varma, että tuotanto ja lopullinen toteutus tulevat vastaamaan meidän alkuperäistä ajatusta parhaalla mahdollisella tavalla” kertoo JYPin toimitusjohtaja Aku Vallenius.

”JYP osoitti asiakkaana ihailtavaa rohkeutta, lähtiessään toteuttamaan NHL-tyylistä ratkaisua, jossa laji, seura ja joukkue yhdistettiin osaksi maakuntaa ja yhteisöä - eikä toisinpäin. Yhteisövideolla on ylevä tavoite: se haluaa nostattaa keskisuomalaista identiteettiä ja yhdistää siihen oleelliseksi osaksi myös Jyppiläisyyden”, kommentoi Otavamedia OMAn kaupallinen tuottaja Harri-Pekka Pietikäinen.

Harri-Pekka Pietikäinen
Kaupallinen tuottaja, Otavamedia OMA
harri-pekka.pietikainen@otava.fi

Aku Vallenius
Toimitusjohtaja, JYP Jyväskylä Oy
aku.vallenius@jypliiga.fi

Otavamedia OMA rakentaa asiakkailleen vaikuttavaa, liiketoiminnan tavoitteita tukevaa ja yrityksen strategiaa toteuttavaa monikanavaista omaa media. Otavamedia OMAn palveluita ovat yrityksen liiketoiminnasta johdetut oman median strategiat ja konseptoinnit, luova suunnittelu, monikanavainen sisällöntuotanto, sisältöjen jakelu ja markkinointi sekä liikkuvan kuvan tuotannot ja webcast-lähetykset. Yksikössä työskentelee tällä hetkellä noin 60 viestinnän, sisältömarkkinoinnin, digisuunnittelun ja liikkuvan kuvan ammattilaista. Otavamedia OMA on osa Otavamedian Yritysasiakkuudet -liiketoimintoja ja Otava-konsernia.