Lisätty kuvat// Niinistö tutustui kattoikkunoihin Tanskassa

Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö ja ulkoasiainministeri Erkki Tuomioja tutustuivat Tanskan valtiovierailullaan tanskalaisen kattoikkunavalmistajan, VELUXin energiatehokkaisiin kattoikkunoita ja aurinkoenergiaa yhdistäviin ikkunaratkaisuihin. Keskustelun aiheeksi nousi kestävään kehitykseen perustuva rakentaminen.

Presidentti Niinistö ja ministeri Tuomioja tutustuivat VELUXin rakentamaan CO2-neutraaliin Soltag-taloon Hørsholmissa. Soltag-talo on rakennettu matalaenergiataloksi, mutta samalla on korostettu myös talon asumismukavuutta ja hyvää sisäilman laatua. VELUX Groupin toimitusjohtaja Jørgen Tang-Jensen toivotti vieraat tervetulleeksi.

– llmastonmuutos on maailmanlaajuinen, kaikkien maiden tiedostama asia. Olemme tyytyväisiä, että Presidentti Niinistö oli kiinnostunut paitsi tuotteistamme myös ideoistamme, jotka liittyvät matalan energiatason rakentamiseen ja asumiseen, hän sanoi.

VELUX Group on jo vuosien ajan luonut innovaatioita kestävän kehityksen periaatteiden mukaiseen rakentamiseen. Yhtiö haluaa edistää CO2-neutraalia rakentamista ja parantaa sisäilman laatua ja lisätä luonnonvalon määrää rakennuksissa. Nämä rakentamisen periaatteet saavat koko ajan lisää jalansijaa Suomessa, Tanskassa ja koko Euroopassa.

Valoa elämään - VELUX kattoikkunoita Suomessa yli 30 vuotta

VELUX on toiminut Suomessa jo yli 30 vuotta ja tarjonnut päivänvaloa suomalaisten elämään vuodesta 1980 lähtien. Suomen lumiset talvet tuovat haasteita kattoikkunoiden menekille, mutta nykyteknologialla varustetut, hyvin eristetyt kattoikkunat toimivat hyvin erilaisissa sääoloissa. VELUXin kestävään kehitykseen perustuvat rakentamisen innovaatiot ovat tarjolla myös Suomessa.

– Suomen kattoikkunamarkkina ei ole suurimmasta päästä. Suomi on kuitenkin maailman johtavia cleantech-maita ja vie rakennuskantaansa jatkuvasti matalaenergiarakentamisen suuntaan. Kattoikkunaratkaisumme sopivat tähän ajatusmalliin erinomaisesti, ja meillä on paljon tarjottavaa suomalaisille arkkitehdeille, sanoo VELUX Suomi Oy:n toimitusjohtaja Kristine Belska.

Tietoja VELUX Groupista

VELUX Group luo parempia elinympäristöjä tuomalla koteihin päivänvaloa ja raikasta ilmaa katon kautta. VELUXin tuotevalikoimaan kuuluu suuri valikoima kattoikkunoita, tasakatoille tarkoitettuja järjestelmiä, aurinkopaneeleita sekä lisätarvikkeita kuten kauko-ohjaimia ja verhoja. VELUX Group on rakennustuotealan vahvimpia tuotemerkkejä koko maailmassa. Sillä on tehtaita 11 maassa ja myyntiyritykset lähes 40 maassa, ja sen tuotteita myydään kautta maailman. VELUX Groupilla on noin 10 000 työntekijää. Sen omistaa VKR Holding A/S, säätiöiden ja perheen kokonaan omistama osakeyhtiö. Lue lisää osoitteessa www.velux.com.

Lisää lehdistömateriaalia VELUX Media Centre:stä press.velux.com

uutiskirjeen tilaus: receive VELUX News