Nettivuokraus.com kokoaa sadat vuokratoimialan yritykset uuteen palveluun

Mediatiedote 30.11.2016 klo 12

Suomen suurin ja monipuolisin vuokraustoimialan markkinapaikka Nettivuokraus.com avautui tänään. Uuden verkkopalvelun taustalla on Nettiauto.com-palvelusta tuttu NettiX Oy. Kun halutaan vuokrata kone rakennukselle tai pomppulinna lastenjuhliin, vuokratavaroiden tarjontaa voi nyt katsoa yhdestä osoitteesta. Nettivuokraus.com-palvelussa on jo lähes 300 vuokratoimialan yritystä pilottiasiakkaina, ja vuokrattavien tuotteiden tarjonta kasvaa koko ajan.

– Tavaroiden vuokraaminen kasvattaa jatkuvasti suosiotaan. Ihmiset ovat yhä tietoisempia kulutustottumuksistaan ja harkitsevat hankintojaan tarkkaan. Vuokraaminen on paikallaan esimerkiksi silloin, kun halutaan remonttityömaalle kunnon vehkeet tai halutaan kokeilla kylpypaljua ennen sen hankkimista, sanoo NettiX:n liiketoimintajohtaja Veli-Matti Vänninmaja.

NettiX Oy tuntee suomalaisten vuokraamisen motiivit. Sen teettämässä tutkimuksessa tärkeiksi vuokraamismotiiveiksi nousivat rajalliset säilytysmahdollisuudet ja se, että harvoin tai kertaluontoisesti käytettävää tuotetta ei haluta ostaa omaksi. Vuokraaminen antaa myös mahdollisuuden käyttää tavaroita, joita ei olisi mahdollista omistaa, sekä testata käytännössä tuotteita, joiden hankintaa harkitaan. Osa kuluttajista mainitsee motiivikseen myös pyrkimyksen elää ekologisesti.

– Vuokraaminen liittyykin selvästi isompaan kokonaisuuteen ja ajassa olevaan ilmiöön, jakamistalouteen. Monelle kuluttajalle vuokraaminen tai yhteiskäyttö ovat luontevia vaihtoehtoja omistamiselle. Me uskomme, että tavaroiden vuokraamisen kysynnän kasvu jatkuu. Nettivuokraus.com-palvelua kehitetään yhteistyössä vuokratoimialan yritysten kanssa, ja seuraavassa kehitysvaiheessa tuomme palveluun mahdollisuuden myös kuluttajalta kuluttajalle -vuokraamiseen. Sivusto palvelee käyttäjiä myös jakamalla eri vuokraamisen alueisiin liittyviä ideoita ja vinkkejä tapetointiohjeista talvisiin kylpypaljukokemuksiin, sanoo NettiX:n kehityspäällikkö Maria Christensen.

Lisätiedot:

Maria Christensen, kehityspäällikkö, 050 339 6966

Veli-Matti Vänninmaja, liiketoimintajohtaja, puh. 040 527 1075 / 010 231 1711

Suomalainen NettiX on alansa markkinajohtaja, jonka palveluissa olevat aktiiviset ilmoitukset keräävät viikoittain miljoonia käyntikertoja. NettiX:n palveluita ovat Nettiauto.com, Nettimoto.com, Nettivene.com, Nettikaravaani.com, Nettivaraosa.com, Nettikone.com, Nettimokki.com, Nettimarkkina.com ja uusimpana juuri julkaistu Nettivuokraus.com. NettiX on osa vakavaraista Otava-konsernia.