Seuralle ja Kotiliedelle uudet päätoimittajat

Report this content

Kotilieden ja Otavamedian Kodin lehtien vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty Seura-perheen päätoimittaja Saija Hakoniemi. Seura-perheen vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty puolestaan julkaisujohtaja Tarja Hurme. Molemmat aloittavat 1.8.2015.

”Meille oli alusta saakka selvää, että etsimme avainpesteihimme henkilöt yhtiön sisältä. Molemmat nimitetyt ovat alan ansioituneita ammattilaisia, joten paremmin ei olisi tässä haussa voinut käydä”, Otavamedian toimitusjohtaja Pekka Harju kiteyttää.

Saija Hakoniemi aloitti Seuran päätoimittajana vuonna 2008. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. Seuran toimituspäällikkönä, Ilta-Sanomien viihdetoimituksen esimiehenä, Koti ja keittiön toimitussihteerinä sekä Eevan toimittajana.

”Seitsemän vuotta Seuran päätoimittajana ovat olleet elämäni mielenkiintoisimmat. Olemme toimituksen kanssa rakentaneet yhtenäisen ja kiinnostavan lehtiperheen, jonka neljästä brändistä kolme onnistui nostamaan levikkiään vuoden 2014 levikintarkastuksessa. Arvostan Kodin lehtien vahvoja brändejä ja haluan omalta osaltani olla varmistamassa niiden menestystä myös tulevaisuudessa. Kodin lehdet tarjoaa uuden hienon haasteen”, Hakoniemi sanoo.

Tarja Hurme aloitti Otavamediassa yleisaikakaus-, lasten- ja kulttuurilehtien julkaisujohtajana seitsemän vuotta sitten. Vuoden 2013 syksystä lähtien hän on luotsannut julkaisujohtajana pääosin miehille suunnattuja lehtiä. Aiemmin Tarja Hurme on työskennellyt päätoimittajana eri aikakauslehdissä yhteensä 19 vuoden ajan. Aikakauslehtialan työvuosia hänellä on koossa 36.

"Elämä yllätti taas kuin ensilumi autoilijan. Värikkäät vuodet julkaisujohtajana ovat antaneet ja opettaneet paljon, mutta kiusaus vaihtaa vielä kerran työroolia kasvoi liian suureksi, kun tarjolle tuli mahdollisuus palata sisältöjen pariin. Seura-perhe on minulle luonteva yhteisö, koska päätoimitin pitkään Kotilääkäriä, samoin Vivan ja TV-Maailman kilpailijoita ET-lehteä ja Katsoakin tovin. Siirryn innossani uuteen työhön ja elämänvaiheeseen”, Hurme sanoo.

Hakoniemi ja Hurme raportoivat julkaisujohtaja Katriina Kaarteelle.

Lisätiedot:
julkaisujohtaja Katriina Kaarre, puh. 050 310 3050

Otavamedia Oy kustantaa Suomessa 27 yleisöaikakauslehteä. Lehtibrändeistä tunnetuimpia ovat Seura, Anna, Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma ja Kotiliesi. Otavamedian asiakasviestintäyksikkö tekee ja kustantaa asiakaslehtiä printtinä, verkossa, on-linena ja iPadissa. Verkkopalveluja tarjoavat portaalit Plaza.fi, Ellit.fi, Muropaketti.fi ja Dome.fi sekä NettiX Oy, jonka suosituin verkkosivusto on Nettiauto.com. NettiX:n tytäryhtiö Ampparit Oy on verkkoliiketoimintaa kehittävä yritys, jolla on mm. uutisotsikoita kokoava palvelu.

Otavamediaan kuuluu myös kolme kirjakerhoa, joista tunnetuin on Suuri Suomalainen Kirjakerho. Kerhotoiminnan lisäksi yhtiöön kuuluu verkkokirjakauppa sekä yrityksille ja kuluttajille suunnattu Libricard-kirjalahjakorttipalvelu.

Otavamedian yhtiöitä ovat lisäksi DeCo Media Oy ja Lakiperintä Oy sekä Virossa toimiva, yhdessä A-lehtien kanssa omistettu aikakauslehtiyhtiö Ühinenud Ajakirjad AS, joka kustantaa useita aikakauslehtiä.

Vuonna 2014 Otavamedian yhtiöiden liikevaihto oli 151,1 milj. € ja niiden palveluksessa on noin 423 henkilöä. Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin.