Turkulainen Aucor yhdisti maailmanjättien teknologiat – WordPressin ja Google Cloud Platformin

Mediatiedote 27.1.2015

Maailman käytetyin julkaisualusta WordPress ja Googlen App Engine -pilvipalvelu on saatu toimimaan tehokkaasti yhdessä. Aucor on toiminut pioneerina teknologiajättien palveluiden yhdistämisessä ja käyttöönotossa. Ratkaisun myötä WordPress pohjaiset -sivustot kestävät jatkossa rajujakin kävijäpiikkejä kaatumatta tai hidastumatta ja myös sivustojen tietoturvataso nousee huomattavasti.

Google on myös kesästä lähtien käyttänyt Aucoria digitoimistoille suuntaamiensa pilvipalvelujen esimerkkinä.

Turkulainen Aucor on noussut tekemänsä tuotekehitystyön myötä digitoimistojen raskaaseen sarjaan.

– Monelle yritykselle oman sivuston toimintavarmuus on kriittinen tekijä. Ratkaisumme syntyi tarpeesta varmistaa helppokäyttöisten WordPress-sivustojen ylläpitoa palvelimilla ja välttää katkoksia, hidastumisia tai tietoturvaan liittyviä ongelmia. Google App Engine tarjoaa lähes rajatonta skaalautuvuutta ja samalla vahvan Google-tasoisen tietoturvan. Tämä isojen yritysten tasoinen palvelu on nyt tuotu myös pk-yritysten saataville ja järkevään hintaluokkaan, kertoo Aucorin perustaja ja toimitusjohtaja Janne Jääskeläinen.

Tähän mennessä Aucorilla on kokemusta noin 70 sivuston WordPress + Google App Engine -yhdistelmän toteuttamisesta – ja kaikki ovat toimineet notkahduksitta tasaisen varmasti.

– Tuotekehitys ja testaus on kannattanut. Onnistuminen varmistui, kun ajoimme testisivustolle liikennettä yli 70 000 http-pyynnön sekuntivauhtia, ilman ongelmia. Havainnollistettuna se tarkoittaa suunnilleen sitä, että kaikki suomalaiset olisivat surffanneet sivustolla yhden tunnin aikana ilman, että sivusto kaatuu tai edes hidastuu, kertoo Jääskeläinen.

Toimintavarmuuden lisäksi huomattavaa on, että Google App Enginen käyttäminen parantaa huomattavasti WordPress-ohjelmiston tietoturvaa. Googlen erittäin korkea tietoturvataso ja Google App Enginen ominaisuudet estävät valtaosan WordPress-ohjelmistoihin kohdistetuista automatisoiduista hyökkäysyrityksistä.

Miksi ratkaisu syntyi vasta nyt?

– Vasta nyt teknologia on kypsynyt siihen pisteeseen, että tällainen yhdistäminen oli mahdollista tuotantokäyttöä ajatellen. Myös WordPress on lisännyt valtavasti suosiotaan. Google App Engine on tavallaan sivustojen ylläpitoon liittyvää robotisaatiota, jossa aikaisemmin paljon työtä ja huolenpitoa vaatineet toimenpiteet onnistuvat nyt automatisoidusti, ja yritykset pystyvät keskittymään asiakkaan kannalta tärkeämpiin asioihin.

Toimitusjohtaja Janne Jääskeläinen, puh. 040 577 0215 (janne@aucor.fi, Twitter: @JaaJanne).

Jääskeläinen vastaa mielellään haastattelukysymyksiin tiistaina ja keskiviikkona klo 12–15

www.aucor.fi

Digimediatoimisto Aucor on perustettu vuonna 2008. Aucor on vakavarainen turkulainen yritys, joka on kansainvälisesti huomioitu WordPress-alustan huippuosaajana. Aucorin asiakkaina on merkittäviä kotimaisia ja kansainvälisiä B2B-yrityksiä. Aucorin tavoitteena on olla Suomen halutuin digimediatoimisto vuoteen 2020 mennessä. www.aucor.fi