• Outokumpu Oyj/

Moody’s pitää Outokummun luottoluokituksen ennallaan mutta muuttaa luokituksen näkymät negatiiviseksi

27.5.2019 klo 17.30

Moody’s Investors Service on päättänyt pitää Outokummun B1-luottoluokituksen sekä velan uudelleenjärjestelyn todennäköisyyden luokituksen B1-PD ennallaan. Lisäksi Moody’s vahvistaa säilyttävänsä Outokummun vuonna 2024 erääntyvän vakuudellisen joukkovelkakirjalainan luokituksen tasolla Ba3. Luokitusten näkymät Moody’s on muuttanut vakaasta negatiivisiksi.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 576 0288

Media: Reeta Kaukiainen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 522 0924

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi