Outokummun hallituksen järjestäytymiskokouksen päätökset valiokuntien kokoonpanosta

30.3.2023 klo 16.15

Outokummun hallitus on tänään järjestäytymiskokouksessaan asettanut kaksi pysyvää valiokuntaa, palkitsemisvaliokunnan ja tarkastusvaliokunnan. Hallitus on myös valinnut keskuudestaan valiokuntien jäsenet ja puheenjohtajat.

Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Jyrki Mäki-Kala ja jäseniksi Päivi Luostarinen, Petter Söderström ja Julia Woodhouse.

Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Kari Jordan ja jäseniksi Heinz Jörg Fuhrmann, Kati ter Horst ja Pierre Vareille.

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 0400 719 669

Media: viestintä- ja brändijohtaja Päivi Allenius, puh. 040 753 7374 tai mediapuhelin 040 351 9840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 8 500 ammattilaista lähes 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi