Outokummun nimitystoimikunnan kokoonpano

2.8.2024 klo 9.00

Outokummun nimitystoimikunnan kokoonpano

Outokummun osakkeenomistajien nimitystoimikunnan tehtävänä on vuosittain valmistella varsinaiselle yhtiökokoukselle ehdotus hallituksen kokoonpanosta ja hallituspalkkioista. Nimitystoimikunta koostuu viidestä jäsenestä, joista neljä edustaa yhtiön suurimpia osakkeenomistajia ja viidentenä jäsenenä toimii yhtiön hallituksen puheenjohtaja. Suurimmat osakkeenomistajat määräytyvät yhtiön osakasluettelon perusteella kunkin vuoden elokuun ensimmäisen pankkipäivän omistustilanteen mukaisesti.

Outokummun neljä suurinta osakkeenomistajaa 1.8.2024 olivat Solidium Oy, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja Kansaneläkelaitos. Osakkeenomistajat ovat nimittäneet nimitystoimikuntaan seuraavat edustajat:

• Solidium Oy:n toimitusjohtaja Reima Rytsölä
  • Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman talousjohtaja Pekka Pajamo
  • Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen
  • Kansaneläkelaitoksen pääjohtaja Outi Antila

Outokummun hallituksen puheenjohtaja Kari Jordan toimii nimitystoimikunnan viidentenä jäsenenä. Nimitystoimikunta antaa ehdotuksensa Outokummun hallitukselle viimeistään 31.1.2025. Outokumpu julkistaa nimitystoimikunnan ehdotukset tiedotteella ja sisällyttää ne yhtiökokouskutsuun.

Lisätietoja nimitystoimikunnasta on saatavilla Outokummun verkkosivuilla.

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 0400 719 669

Media: viestintä- ja brändijohtaja Päivi Allenius, puh. 040 753 7374 tai Outokummun mediapuhelin 040 351 9840

Outokumpu kiihdyttää vihreää siirtymää vastuullisen ruostumattoman teräksen globaalina johtajana. Liiketoimintamme perustuu kiertotalouteen: ruostumaton teräksemme on tehty 95-prosenttisesti kierrätetyistä materiaaleista ja on pitkän käyttöikänsä lopuksi täysin kierrätettävissä. Terästämme käytetään lukuisissa käyttökohteissa yhteiskunnassa, kuten rakentamisessa, liikenteessä ja kodintarvikkeissa. Olemme sitoutuneet 1,5 asteen ilmastotavoitteeseen hillitäksemme ilmastonmuutosta, ja koska hiilijalanjälkemme on jopa 75 % pienempi kuin teollisuudenalan globaali keskiarvo, autamme asiakkaitamme vähentämään päästöjään. Yhdessä teemme töitä kohti maailmaa, joka kestää ikuisesti. Outokummussa työskentelee noin 8 500 ammattilaista lähes 30 maassa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä, ja osakkeemme on listattu Nasdaq Helsingissä. Lue lisää osoitteesta www.outokumpu.fi