Outokummun osakemäärä on muuttunut

PÖRSSITIEDOTE
19.6.2014 klo 9.00

Outokummun osakkeiden yhdistämisen jälkeinen kokonaisosakemäärä on 416 374 448, ja se merkitään Kaupparekisteriin sen antaman ennakkovahvistuksen mukaisesti huomenna 20.6.2014. Kaupankäynti yhdistetyillä osakkeilla alkaa maanantaina 23.6.2014. Yhdistäminen ei vaikuta yhtiön omistamien 947 724 oman osakkeen määrään.

Outokummun 16.6.2014 pidetty ylimääräinen yhtiökokous päätti, että yhtiön osakkeiden lukumäärää vähennetään osakepääomaa alentamatta siten, että kaksikymmentäviisi (25) osaketta yhdistetään yhdeksi (1) osakkeeksi osakeyhtiölain (624/2006) 15 luvun 9 §:ssä säädetyssä tarkoituksessa ja siinä säädetyssä menettelyssä. Osakkeiden yhdistämisen tarkoituksena on yksittäisen osakkeen arvon kasvattaminen sekä siten osakkeita koskevan kaupankäynnin edellytysten parantaminen ja osakkeen hinnanmuodostuksen tehostaminen. Kyseinen menettely on kuvattu tarkemmin Outokummun pörssitiedotteessa 16.6.2014.

Sijoittajat: Johanna Henttonen, puh. (09) 421 3804, matkapuh. 040 530 0778

Media: Saara Tahvanainen, puh. 040 589 0223

Lisätietoa osakkeiden yhdistämisestä neuvontapalvelusta: puh. 010 546 3151 tai s-posti sijoituslinja@danskebank.fi. Palvelu on avoinna 3.7.2014 saakka arkisin 8.00−18.00.

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 12 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi