Outokummun osakeperusteisten kannustinohjelmien osakepalkkiot

8.2.2024 klo 12.30

Outokummun osakeperusteisten kannustinohjelmien osakepalkkiot

Outokummun hallitus on hyväksynyt osakepalkkiot Outokummun käynnissä olevista kannustinohjelmista, suoriteperusteisesta osakepalkkio-ohjelmasta ja rajoitettuja osakkeita koskevasta ohjelmasta.

Suoriteperusteisen osakepalkkio-ohjelman kauden 2021–2023 tavoitteista saavutettiin 73,3 % ja ohjelmasta maksetaan tulosten perusteella 1 324 788 brutto-osaketta helmikuun 2024 aikana.

Rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman kauden 2021–2023 perusteella maksetaan 63 233 brutto-osaketta, kauden 2022–2024 perusteella 57 034 brutto-osaketta (toinen erä) ja kauden 2023–2025 perusteella 60 066 brutto-osaketta (ensimmäinen erä). Rajoitettuja osakkeita koskevasta ohjelmasta maksetaan siten yhteensä 180 333 brutto-osaketta helmikuun 2024 loppuun mennessä.

Outokumpu käyttää osakepalkkioiden maksuun hallussaan olevia omia osakkeita, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Osakepalkkioiden maksun yhteydessä brutto-osakkeista vähennetään asianmukaiset verot, ja jäljellejäävä määrä maksetaan osallistujille Outokummun osakkeina.

Lisätietoa osakepalkkio-ohjelmista ja niiden ehdoista on osoitteessa www.outokumpu.com/fi-fi/osakepalkkio-ohjelmat.

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 040 071 9669

Media: viestintä- ja brändijohtaja Päivi Allenius, puh. 040 753 7374, tai Outokummun mediapuhelin 040 351 9840, s-posti media(at)outokumpu.com

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 8 500 ammattilaista lähes 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi