Outokummun ruostumaton teräs pyörii Mielen pesukoneissa

LEHDISTÖTIEDOTE
12.11.2012 klo 10.00

Outokummun ruostumatonta terästä käytetään Mielen pesu- ja kuivauskoneiden tärkeiden osien valmistuksessa. Riippumattoman saksalaisen puhdistusteknologiainstituutin WfK:n mukaan Mielen pesukoneet ovat kilpailijoitaan pitkäikäisempiä. WfK:n testaamat Mielen pesukoneet olivat ainoita, jotka toimivat moitteettomasti 5 000 pesukerran jälkeen. Tämä vastaa noin 20 vuotta normaalikäytössä.

Miele on perustamisestaan lähtien aina halunnut pysyä markkinoiden kärjessä. Tämä edellyttää täysin moitteetonta suorituskykyä laitteiden kaikilta osilta ja valmistus-materiaaleilta. Parhaissa ja kestävimmissä pesu- ja kuivauskoneissa käytetään ruostumatonta terästä niissä osissa, jotka joutuvat kosketuksiin veden ja kosteuden kanssa. Kärkipaikkansa säilyttääkseen Miele käyttää johtavia materiaalintoimittajia ja tekeekin tästä syystä yhteistyötä Outokummun kanssa.

“Mielelle kelpaa ainoastaan paras eurooppalainen laatu. Outokumpu toimittaa juuri sellaista laatua”, Mieleltä kerrotaan. Outokummun laaja ruostumattoman teräksen tuotevalikoima täyttää Mielen pesu- ja kuivauskoneiden materiaaleille asettamat kriteerit.

Vuonna 2011 tehtyjen tuotetestien ja koekäytön jälkeen Outokumpu aloitti säännölliset toimitukset Mielelle vuonna 2012. Toimitusten määrää on tarkoitus lisätä seuraavan parin vuoden kuluessa, jolloin Outokummusta tulee Mielelle merkittävä tavarantoimittaja.

Outokumpu toimittaa Mielelle ferriittistä ruostumatonta terästä pesu- ja kuivauskoneiden rumpuihin sekä austeniittista ruostumatonta terästä kuivauskoneisiin. Ferriittinen ruostumaton teräs ei sisällä nikkeliä mutta siinä on vaihtelevia määriä kromia, ja seoksen korroosionkestävyys riippuukin pitkälti juuri tästä. Ferriittinen ruostumaton teräs soveltuu erinomaisesti monenlaisiin käyttötarkoituksiin. Outokummun ferriittisten tuotteiden valikoimaan lukeutuvat kaikki yleisimmät teräslaadut, ja valikoima kattaa kaikki tällaisen teräksen tärkeimmät käyttötarkoitukset.

Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 7 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.
www.outokumpu.com