Outokummun teknologiaa Gol-E-Goharin pelletointilaitokseen Iraniin

Outokumpu Technology on sopinut Gol-E-Gohar Iron Ore Companyn kanssa uuden pelletointilaitoksen rakentamisesta Iraniin, Kermanin maakunnassa sijaitsevaan Gol-E-Gohariin. Projektin kokonaisarvo on noin 140 miljoonaa euroa, josta Outokummun teknologiatoimitusten osuus on noin 50 miljoonaa euroa.

Uusi laitos rakennetaan yhteistyössä Iranilaisen Concrete Industries & Copper Investment Consortiumin (CIC), sveitsiläisen ABB:n ja espanjalaisen TAIMin kanssa.

Gol-E-Gohar Iron Ore Company operoi Iranin suurinta rautamalmikaivosta. Valmistuttuaan laitos tulee tuottamaan vuodessa neljä miljoonaa tonnia suorapelkistysprosessiin soveltuvia rautapellettejä. Uusi tehdas tulee olemaan neljäs iranilainen pelletointilaitos, jossa käytetään Lurgi Traveling Grate -järjestelmää. Lurgi Metallurgie GmbH:n hankinnan seurauksena Outokumpu Technology on markkinajohtaja rauta- ja rautaseosteollisuuden pelletointiteknologioissa.

Outokummun pelletointiteknologia valittiin, koska se soveltuu useiden eri rautamalmien prosessointiin, mukaan lukien erittäin rikkipitoisen Gol-E-Goharin esiintymän magnetiitin prosessointi.

Gol-E-Goharin pelletointilaitos on jo toinen tänä vuonna julkistettu Outokummun suuri teknologiatoimitus Iraniin. Kesäkuussa Outokummun teknologiaa valittiin Iranin suurimpaan sinkkitehtaaseen.

Lisätietoja antavat:

Outokumpu Technology