Outokumpu - Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

25.5.2018 klo 10.30

Outokumpu – Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

Outokumpu Oyj (y-tunnus: 0215254-2) on 24.5.2018 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen. J.P. Morgan Chase & Co -yhtiön osuus Outokumpu osakkeista ja äänistä alitti 5 %:n liputusrajan ja oli alle 5 % 23.5.2018. J.P. Morgan Chase & Co -yhtiön aiempi osuus Outokummun osakkeista ja äänistä oli 5,02 %.

J.P. Morgan Chase & Co -yhtiön ja sen rahastojen osuus Outokummussa ilmoituksen mukaan:
 % osakkeista ja äänistä (A:n yhteismäärä)% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B:n yhteismäärä)Yhteenlaskettu %-osuus (A + B)Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä

Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeenAlle minimirajan0,00Alle minimirajan416 374 448
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)5,02%0,005,02%

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:
A: Osakkeet ja äänet
Osakesarja/ osakelajiOsakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten %-osuus

Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

FI0009002422 Alle minimirajan Alle minimirajan
A YHTEENSÄAlle minimirajanAlle minimirajan

B: AML:n 9 luvun 6a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet
Rahoitusvälineen luonneEräpäiväToteutusaikaToimitustapa (osakeomistus / nettoarvon tilitys)Osakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten
%-osuus

Osakkeiden vaihtosopimus N/A N/ANettoarvon tilitysN/AN/A
   B YHTEENSÄN/AN/A

Outokummulla on yhteensä 416 374 448 osaketta. Jokaisella osakkeella on yksi ääni. Outokummun hallussa on tällä hetkellä 6 276 864 yhtiön omaa osaketta.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, matkapuh. 040 576 0288

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi