Outokumpu - Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

PÖRSSITIEDOTE
28.12.2012 klo 15.30

Outokumpu Oyj (y-tunnus 0215254-2) on tänään vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:n mukaisen ilmoituksen ThyssenKrupp AG:ltä (tunnus Duisburgin paikallisoikeuden kaupallisessa rekisterissä HRB 9092 ja Essenissä HRB 15364).

Kyseinen ThyssenKruppin ilmoitus sisältää seuraavat tiedot:

Outokumpu ja ThyssenKrupp ilmoittivat 31.1.2012 yhdistävänsä Outokummun ja ThyssenKruppin Inoxumin ruostumattoman teräksen yksikön. ThyssenKruppille maksettava kauppahinta koostuu osittain Outokummun uusista osakkeista. Outokumpu ja ThyssenKrupp ovat toteuttaneet Inoxum-yrityskaupan 28.12.2012. ThyssenKrupp on sille suunnatussa osakeannissa merkinnyt 621 042 572 uutta Outokummun osaketta 28.12.2012. ThyssenKruppin omistusosuus Outokummussa on ylittänyt 25 % Outokummun osakkeista ja äänistä ja on tällä hetkellä 29,9 % Outokummun osakkeista ja äänistä.

Outokummulla on yhteensä 2 078 081 348 osaketta. Jokaisella osakkeella on yksi ääni. Outokummun hallussa on 1 015 888 sen omaa osaketta.

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoisseosmetallituotteiden markkinajohtaja maailmassa. Tuotteemme ovat omiaan vaativiin käyttökohteisiin ruokailuvälineistä energialaitoksiin, siltoihin ja sairaalavälineisiin. Ruostumaton teräs edesauttaa kestävää kehitystä, sillä se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa.  Outokummun palveluksessa on noin 16 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com