Outokumpu – Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

12.5.2021 klo 14.00

Outokumpu – Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

Outokumpu Oyj (y-tunnus: 0215254-2) on 12.5.2021 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen. Solidium Oy:n osuus Outokummun osakkeista ja äänistä alitti 20 %:n liputusrajan ja oli 18,93 % 12.5.2021. Solidium Oy:n edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus Outokummun osakkeista ja äänistä oli 24,32 %. Solidium Oy:n omistusosuus Outokumpu Oyj:ssä on laimentunut 12.5.2021, kun Outokumpu Oyj:n 10.5.2021 tiedotetussa suunnatussa osakeannissa liikkeeseen lasketut uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin.

Solidium Oy:n ja sen rahastojen osuus Outokummussa ilmoituksen mukaan:
% osakkeista ja äänistä (A:n yhteismäärä) % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B:n yhteismäärä) Yhteenlaskettu %-osuus (A + B) Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 18,93 % N/A 18,93 % 456 874 448
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 24,32 % N/A 24,32 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakesarja/ osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
  Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI0009002422  86 472 208 N/A  18,93 % N/A
A YHTEENSÄ 86 472 208  18,93 %
B: AML:n 9 luvun 6a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet
Rahoitusvälineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa (osakeomistus / nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten
%-osuus
N/A  N/A  N/A N/A N/A N/A
B YHTEENSÄ N/A N/A

Outokummulla on yhteensä 456 874 448 osaketta. Jokaisella osakkeella on yksi ääni. Outokummun hallussa on tällä hetkellä 4 313 421 yhtiön omaa osaketta.

Outokummun mediapuhelin, puh. (09) 421 3840

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 0400 719 669

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi