• Outokumpu Oyj/

Outokumpu - Ilmoitus vapaaehtoisesta luottoluokitetun kiinteäkorkoisen vuonna 2021 erääntyvän joukkovelkakirjalainan lunastuksesta

9.5.2018 klo 15.00

Outokumpu – Ilmoitus vapaaehtoisesta luottoluokitetun kiinteäkorkoisen vuonna 2021 erääntyvän joukkovelkakirjalainan lunastuksesta

Outokumpu Oyj ilmoittaa, ehdollisena uuden rahoituksen varmistumiselle, lunastavansa liikkeelle lasketun 7,25% luottoluokitetun vakuudellisen kiinteäkorkoisten vuonna 2021 erääntyvän joukkovelkalainan (ISIN FI4000210646, OUTJO72521) täysimääräisesti lainan ehtojen mukaisesti lunastuspäivänä 18.6.2018. Joukkovelkakirjalaina on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla.

Lunastuksen toteutuminen on ehdollinen sille, että Outokumpu varmistaa uuden vähintään 150 miljoonan euron rahoituksen saatavuuden. Outokumpu vahvistaa ehdon toteutumisen erikseen pörssitiedotteella ensi tilassa uuden rahoituksen saatavuuden varmistuttua ja joka tapauksessa viimeistään yksi arkipäivä ennen lunastuspäivää.

Joukkovelkakirjalainan yhteenlaskettu nykyinen nimellismäärä on 202,5 miljoonaa euroa. Lunastuspäivänä Outokumpu maksaa lainan haltijoille lunastushinnan 105,438 prosenttia jokaiselle lainan velkakirjalle sekä lunastettavaan nimellismäärään liittyvän kertyneen ja maksamattoman koron lainan ehtojen mukaisesti.

Virallinen ilmoitus joukkovelkakirjalainan haltijoille toimitetaan lainan ehtojen mukaisesti.

Sijoittajat: Juha Hakala, rahoitusjohtaja, puh. 040 533 2536 tai Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 40 576 0288

Media: Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news