Outokumpu – Maksut vuonna 2021 päättyneistä osakepalkkio-ohjelmista

8.2.2022 klo 13.10

Outokumpu – Maksut vuonna 2021 päättyneistä osakepalkkio-ohjelmista

Outokummun hallitus on hyväksynyt osakepalkkiot Outokummun käynnissä olevasta rajoitettuja osakkeita koskevasta ohjelmasta.

Rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman perusteella maksetaan seuraavat osakepalkkiot huhtikuun 2021 loppuun mennessä.

• Rajoitettuja osakkeita koskeva ohjelma 2019–2021: 151 000 brutto-osaketta
  • Rajoitettuja osakkeita koskeva ohjelma 2021–2023: ensimmäinen erä kaikkiaan kolmesta osakepalkkioerästä, yhteensä 75 532 brutto-osaketta

Outokumpu käyttää osakepalkkioiden maksuun hallussaan olevia omia osakkeita, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu.

Suoriteperusteisen osakepalkkio-ohjelman ansaintakauden 2019–2021 tavoitteita ei saavutettu, eikä osallistujille makseta osakepalkkioita.

Lisätietoa osakepalkkio-ohjelmista ja niiden ehdoista on osoitteessa: https://www.outokumpu.com/fi-fi/investors/governance/remuneration/share-based-incentive-programs.

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 040 071 9669

Media: viestintäjohtaja Päivi Allenius, puh. 040 753 7374

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 9 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi