• Outokumpu Oyj/

Outokumpu – Moody’s on nostanut Outokummun luottoluokituksen tasolle B2 ja muuttanut luokitusten näkymät positiivisiksi

12.5.2021 klo 15.20

Moody’s on nostanut Outokummun luottoluokituksen tasolle B2 ja yhtiön maksuhäiriön tai velan uudelleenjärjestelyn todennäköisyyden luokituksen tasolle B2-PD, kun luokitukset olivat aiemmin B3 ja B3-PD. Moody’s on myös nostanut Outokummun vuonna 2024 erääntyvän vakuudellisen joukkovelkakirjan luokituksen tasolle B1 tasolta B2.

Moody’s on myös muuttanut Outokummun luokitusten näkymät positiivisiksi, kun ne olivat aiemmin vakaat.

Talous- ja rahoitusjohtaja Pia Aaltonen-Forsell: ”Olemme tyytyväisiä, että saimme päätökseen suunnatun osakeannin, jolla keräsimme 209 miljoonan euron bruttotuotot. Suunnatun osakeannin tuotoilla vähennämme yhtiön velkaisuutta ja pienennämme rahoituskustannuksia. Tämän menettelyn ansiosta nopeutamme yhtiön velan vähentämistä ja vahvistamme tasetta.”

”Siksi olemme tyytyväisiä siihen, että ensimmäisen neljänneksen tuloksen, strategian alkuvaiheen määrätietoisen toteutuksen ja suunnatun osakeannin myötä luottoluokittaja Moody's on nyt parantanut luokitustamme. Yhtiön riskisyyden pienentäminen on jatkossakin strategiamme keskeinen tavoite.”

Outokummulla on ollut Moody’sin luokitus vuodesta 2016.

Outokummun mediapuhelin, puh. (09) 421 3840

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja Linda Häkkilä, puh. 0400 719 669

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi