Outokumpu – Omien osakkeiden luovutus

28.12.2018 klo 15.00

Outokumpu – Omien osakkeiden luovutus

Outokumpu Oyj:n hallituksen päätöksen perusteella yhteensä 466 135 Outokummun osaketta on luovutettu siirrettäväksi osakepalkkioina johdon ja toimitusjohtajan osakeosto-ohjelman perusteella. Osakepalkkioiden maksusta on alun perin tiedotettu 20.12.2018.

Osakelaji: OUT1V

Osakemäärä: 466 135

Hinta/osake: vastikkeeton

Osakepalkkiot maksetaan Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Siirron jälkeen Outokummun omistuksessa olevien omien osakkeiden määrä on 5 810 729 kpl.

Konserniviestintä puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi   outokumpu.com/stainless-news