Outokumpu - Osakepalkkioiden maksaminen yhtiön hallussa olevilla osakkeilla

PÖRSSITIEDOTE
30.1.2014 klo 13.00

Outokumpu Oyj:n hallitus on päättänyt avainhenkilöiden osakepalkkioista vuosina 2010 ja 2013 käynnistettyjen osakepalkkiojärjestelmän piirissä. Ohjelmiin osallistuneille avainhenkilöille luovutetaan yhteensä 68 159 osaketta.

Vuoden 2010 rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman palkkio liittyy sitouttamiskauden päättymiseen ja vuoden 2013 suoriteperusteisen osakepalkkio-ohjelman palkkio viime vuoden säästötavoitteiden täyttymiseen.

Osakepalkkiot maksetaan Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Osakepalkkioiden maksamisen jälkeen Outokummun hallussa on 947 729 yhtiön osaketta.

Sijoittajat: Johanna Henttonen, puh. (09) 421 3804, matkapuh. 040 530 0778

Media: Saara Tahvanainen, puh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 15 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi