Outokumpu – Osakepalkkiot osakeperusteisista kannustinohjelmista

31.1.2018 klo 12.30

Outokummun hallitus on hyväksynyt osakepalkkiot Outokummun käynnissä olevista osakepalkkio-ohjelmista, joita ovat suoriteperusteinen osakeohjelma ja rajoitettuja osakkeita koskeva ohjelma.

Hallitus on vahvistanut, että ohjelmien osallistujille luovutetaan kaikkiaan 428 012 osaketta. Suoriteperusteisen osakeohjelman kauden 2015–2017 tulosten perusteella maksetaan 415 873 osaketta ja rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman kauden 2015–2017 tulosten perusteella 12 139 osaketta huhtikuun 2018 loppuun mennessä.

Outokumpu käyttää osakepalkkioiden maksuun hallussaan olevia omia osakkeita, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu.

Lisää tietoa osakepalkkio-ohjelmista, niiden ansaintakriteereistä ja muista ehdoista on osoitteessa www.outokumpu.com/fi/sijoittajat/hallinto/palkitseminen/osakepalkkio-ohjelmat.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, 040 576 0288

Media: Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com