Outokumpu - Tubinoxia OSTP-yhteisyrityksen enemmistöosakkaaksi

PÖRSSITIEDOTE
18.1.2013 klo 9.00

Tubinoxia S.r.l., Outokummun yhtiökumppani OSTP-putkituoteyhteisyrityksessä, on käyttänyt optionsa ja hankkinut 15 % yhteisyrityksen osakkeista Outokummulta. Andrea Gattin omistama italialainen Tubinoxia kasvattaa siten omistusosuuttaan OSTP:ssä 36 %:sta 51 %:iin.

OSTP-yhteisyritys muodostettiin heinäkuussa 2011, kun Outokumpu päätti luopua putkiliiketoiminnoista osana liiketoimintojensa uudelleenjärjestelyjä. Outokumpu jatkaa yhteisyrityksen vähemmistöosakkaana 49 %:n omistusosuudella.

Yrityskaupan kauppahinta ja kassavirtavaikutus ovat marginaalisia.

Outokumpu:

Tamara Weinert, sijoittajasuhteet
puh. (09) 421 2438, matkapuh. 040 751 7194

Saara Tahvanainen, mediasuhteet
puh. (09) 421 3265, matkapuh. 040 589 0223

OSTP ja Tubinoxia:

Kalle Luoto, OSTP

Andrea Gatti, Tubinoxia
puh. +39 335 606 4896

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoisseosmetallituotteiden markkinajohtaja maailmassa. Tuotteemme ovat omiaan vaativiin käyttökohteisiin ruokailuvälineistä energialaitoksiin, siltoihin ja sairaalavälineisiin. Ruostumaton teräs edesauttaa kestävää kehitystä, sillä se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa.  Outokummun palveluksessa on noin 16 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com