Outokumpu - Ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

PÖRSSITIEDOTE
14.2.2014 klo 15.35

Outokumpu Oyj:n tänään Espoossa pidetty ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen, joka koski hallituksen valtuuttamista päättämään osakeannista.

Ylimääräinen yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään maksullisesta osakeannista, jossa osakkeenomistajilla on oikeus merkitä uusia osakkeita samassa suhteessa kuin heillä on ennestään yhtiön osakkeita.  Hallituksella on oikeus päättää osakkeenomistajien merkintäetuoikeuden perusteella mahdollisesti merkitsemättä jääneiden osakkeiden tarjoamisesta hallituksen määrittämille tahoille. Osakeannissa voidaan laskea liikkeeseen enintään 65 000 000 000 kappaletta uusia osakkeita. Ylimääräinen yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään muista osakeannin ehdoista. Hallituksen osakeantivaltuutus on voimassa 31.12.2014 saakka ja se ei kumoa varsinaisen yhtiökokouksen 18.3.2013 antamaa osakeantivaltuutusta.

Outokumpu tiedottaa hallituksen päätöksestä koskien suunniteltua, noin 650 miljoonan euron osakeantia sekä osakeannin täsmäytyspäivästä ja sen ehdoista erikseen sen jälkeen, kun hallitus on tehnyt osakeantipäätöksen.

Ylimääräisen yhtiökokouksen pöytäkirja on osakkeenomistajien nähtävillä Outokummun pääkonttorissa ja Outokummun internet-sivuilla osoitteessa www.outokumpu.com/fi/sijoittajat/yhtiokokoukset viimeistään 28.2.2014 alkaen.

Videotallenne toimitusjohtajan esityksestä ylimääräisessä yhtiökokouksessa on nähtävillä osoitteessa www.outokumpu.com/fi/sijoittajat/yhtiokokoukset myöhemmin tänään 14.2.2014.

Sijoittajat: Johanna Henttonen, puh. (09) 421 3804, matkapuh. 040 5300 778

Media: Saara Tahvanainen, matkapuh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 12 500 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi