Outokumpu allekirjoittaa 900 miljoonan euron valmiusluoton

PÖRSSITIEDOTE
12.7.2013 klo 11.00

Outokumpu Oyj on tänään allekirjoittanut 900 miljoonan euron valmiusluoton. Kesäkuussa 2015 erääntyvä valmiusluotto sisältää option luottoajan pidentämisestä vuodella, edellyttäen luotonantajien hyväksyntää. Yleisiin rahoitustarpeisiin tarkoitettu valmiusluotto korvaa kesäkuussa 2011 allekirjoitetun 750 miljoonan euron valmiusluoton sekä joulukuussa 2012 voimaan astuneen 250 miljoonan euron valmiusluoton. Luottosopimukseen sisältyy velkaantumisasteeseen ja likviditeettiin perustuvat rahoituskovenantit.

Aikaisemmasta 250 miljoonan euron luottojärjestelystä käytetään 100 miljoonaa euroa kattamaan erääntyvän 1 miljardin euron ja uuden 900 miljoonan euron valmiusluoton erotus. Tämä luottojärjestely erääntyy tammikuussa 2014.

Outokumpu on erittäin tyytyväinen jälleenrahoitusjärjestelyjen tulokseen ja pankkien vahvaan tukeen. Lainan pääjärjestäjinä ja välittäjinä toimivat Credit Agricole Corporate and Investment Bank, Nordea ja Skandinaviska Enskilda Banken AB. Järjestäjinä toimivat Handelsbanken, Danske Bank, Pohjola Pankki, Swedbank, Royal Bank of Scotland, JP Morgan, ja BNP Paribas.

Maksu- ja dokumentaatioagenttina toimii Nordea.

Lisätietoa:

Sijoittajat:

Tamara Weinert
puh. +358 9 421 2438, matkapuh. +358 40 751 7194

Media:

Saara Tahvanainen
puh. +358 9 421 3265, matkapuh. + 358 40 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on noin 16 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu