Outokumpu ilmoittaa uudesta osakepohjaisesta kannustinohjelmasta toimitusjohtajalle

7.2.2019 klo 16.55

Outokummun hallitus on hyväksynyt toimitusjohtajaa koskevan uuden osakeosto-ohjelman ja uuden suoritepohjaisen osakeohjelman, joilla on kahden (2) vuoden ansaintajakso vuosien 2019–2020 aikana. Ohjelmat koskevat vain toimitusjohtajaa.  Osakeosto-ohjelman palkkio-osakkeet suoritetaan joulukuussa 2020 ja suoritepohjaisen osakeohjelman maaliskuussa 2021.

Suoritepohjaisen osakeohjelman enimmäisosakemäärä (mukaan lukien verot) on 120 000 osaketta, josta vähennetään soveltuvat verot. Palkkio luovutetaan Outokummun osakkeina soveltuvien verojen vähentämisen jälkeen, mikäli hallituksen määrittämät suoritustavoitteet on saavutettu.

Toimitusjohtajan osakeosto-ohjelman ehtojen mukaisesti toimitusjohtaja hankkii yhteensä 56 296 Outokummun osaketta ja on oikeutettu vastaanottamaan kolme osaketta jokaista ostamaansa 56 296 osaketta kohti, eli enintään yhteensä 168 888 osaketta, josta vähennetään soveltuvat verot. Osakeosto-ohjelman ehtona on, että toimitusjohtaja pitää oman omistuksensa Outokummun osakkeissa muuttumattomana vuoden 2020 loppuun saakka.

Osakepalkkiot maksetaan Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. +358 9 421 3466, +358 40 576 0288

Media: Reeta Kaukiainen, puh. +358 50 522 0924

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi