Outokumpu ja Acciaierie Valbruna allekirjoittivat LDX 2101 duplex -lisenssisopimuksen

LEHDISTÖTIEDOTE
30.1.2009 klo 14.00

Outokumpu ja italialainen Acciaierie Valbruna S.p.A ovat allekirjoittaneet ei-eksklusiivisen patentti- ja tavaramerkkilisenssisopimuksen, jonka perusteella Valbruna voi käyttää Outokummun ruostumatonta LDX 2101 duplex -teräslaatua kaikissa pitkissä tuotteissa, kuten putkissa, betoniteräksissä ja lankatuotteissa Euroopan unionissa, Norjassa ja Sveitsissä.

Lean Duplex LDX 2101 on Outokummun kehittämä ja patentoima vähän nikkeliä sisältävä ja erittäin luja ruostumaton teräslaatu, joka tuotiin markkinoille vuonna 2002 ja on saavuttanut suuren suosion vaativissa sovelluksissa. Lean Duplexin markkinoita edistääkseen Outokumpu on myöntänyt valmistuslisenssejä ruostumattoman teräksen tuottajille Euroopassa ja Aasiassa.

Lisätietoja antavat:

Tommy Grahn, johtaja, Outokumpu, Long Products, puh. +358 40 748 6602
Massimo Amenduni Gresele, toimitusjohtaja, puh. +39 348 3147024

Valbruna Stainless Steel on johtava terästeollisuusyhtiö, joka sekä toimittaa että valmistaa ruostumatonta terästä ja erikoismetalliseoksia. Se on yksityisessä omistuksessa oleva yhtiö, jolla on yli 2 000 työntekijää jonka tuotanto on yli 180 000 tonnia ruostumatonta terästä, nikkeliseoksia ja pitkiä titaanituotteita. Vuonna 1925 perustettu Valbruna Stainless Steel noudattaa edelleen alkuperäistä liiketoimintastrategiaansa, jonka mukaisesti se palvelee erikoistuneita markkinasegmenttejä erittäin laajalla 700 erikoisteräksen valikoimalla. Yhtiöllä on 3 tuotantolaitosta ja 40 jakeluyksikköä ympäri maailmaa. www.valbruna-stainless-steel.com

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista. Visionamme on olla kiistaton ykkönen ruostumattomassa teräksessä ja perustaa menestys toiminnalliseen erinomaisuuteen. Useilla aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokumpu toimii noin 30 maassa ja työllistää runsaat 8 000 henkilöä. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on ollut listattuna Helsingin pörssissä vuodesta 1988. www.outokumpu.com.