Outokumpu ja Outotec kiistelevät oikeuksista keksintöön

PÖRSSITIEDOTE
24.1.2013 klo 17.50

Outokumpu Oyj ja Outotec Oyj kiistelevät ferrokromin valmistusmenetelmään liittyvän keksinnön oikeuksista. Kyse on Outokummun kehittämästä ferrokrominikkelin valmistusmenetelmästä, johon liittyvät patenttihakemukset ovat Outokummun nimissä.

Outotec väittää omaavansa oikeudet keksintöön ja on jättänyt asiaa koskevan haastehakemuksen Helsingin käräjäoikeuteen. Outokumpu pitää näitä väitteitä täysin perusteettomina.

Lakiasiainjohtaja Kimmo Karihtala: “Outokumpua vastaan nostetut vaateet ovat perusteettomia, ja aiomme puolustaa oikeuksiamme mahdollisessa oikeuskäsittelyssä.”

Sijoittajat:

Tamara Weinert
puh. (09) 421 2438, matkapuh. 040 751 7194

Media:

Saara Tahvanainen
puh. (09) 421 3265, matkapuh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoisseosmetallituotteiden markkinajohtaja maailmassa. Tuotteemme ovat omiaan vaativiin käyttökohteisiin ruokailuvälineistä energialaitoksiin, siltoihin ja sairaalavälineisiin. Ruostumaton teräs edesauttaa kestävää kehitystä, sillä se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa.  Outokummun palveluksessa on noin 16 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com