Outokumpu ja Vattenfall solmivat merkittävän sähkösopimuksen

LEHDISTÖTIEDOTE

3.7.2008 klo 16.30

Outokumpu ja Vattenfall ovat solmineet mittavan sähkösopimuksen. Vattenfall toimittaa noin 15 terawattituntia sähköä seuraavan kymmenen vuoden aikana Outokummulle Suomessa ja Ruotsissa. Sopimus on laajuudessaan ainutlaatuinen, ja se nähdään pohjoismaisen yhteistyön läpimurtona.

Mittavien sähkötoimitusten lisäksi Vattenfall ja Outokumpu ovat sopineet energia-tehokkuuteen liittyvästä yhteistyöstä ja siitä, että Vattenfall osallistuu Outokummun sähkösalkun hoitoon.

Vattenfall on ylpeä saadessaan allekirjoittaa tämän todella merkittävän kumppanuussopimuksen pohjoismaisen, Ruotsin ulkopuolisen perusteollisuusyrityksen kanssa. Kumppanuus on myös selvä näyttö siitä, että Vattenfallilla on hyvät suhteet pohjoismaiseen perusteollisuuteen. Sopimus on alalla ainutlaatuinen ja tärkeä läpimurto Vattenfallille sekä Suomeen että Ruotsiin suuntautuvien toimitusten vuoksi, sanoo Hans von Uthmann, Vattenfallin varatoimitusjohtaja ja Vattenfall Nordicin johtaja.

Olemme lähes 15 vuoden ajan tehneet tiivistä yhteistyötä Vattenfallin kanssa. Pidämme vahvuutena sitä, että olemme nyt päässeet sopimukseen pitkäaikaisen yhteistyön ehdoista. Sopimus muun muassa turvaa pitkäaikaiset ja vakaat sähkönhinnat Outokummulle, kertoo Pekka Erkkilä, johtaja - General Stainless, Outokumpu.

Outokumpu laajentaa parhaillaan ruostumattoman teräksen tuotantokapasiteettiaan Suomessa ja Ruotsissa, mikä vaatii entistä enemmän sähkötoimituksia. Vattenfallin kanssa solmittu sopimus täyttää olennaisen osan sähköntarpeestamme, kunnes saamme käyttöömme uutta tuotantokapasiteettia, hän jatkaa.

Lisätietoja asiasta antavat:

Pekka Erkkilä, johtaja - General Stainless, Outokumpu Oyj, puh. 040 514 8121

Mikko Rintamäki, energiajohtaja Outokumpu Oyj, puh. 09 421 2040

Hans von Uthmann, Vattenfall AB:n varatoimitusjohtaja, Vattenfall Nordicin johtaja,

Ilkka Salonen, toimitusjohtaja, Vattenfall Sähkönmyynti Oy, puh. 040 720 9901