Outokumpu laajentaa päivittäisen seosainelisän hinnoittelumallin yksityiskohtia

LEHDISTÖTIEDOTE
22.1.2014 klo 10.00

Outokumpu esitteli uuden päivittäisen seosainelisän hinnoittelumallin Euroopan jakelija-asiakkaille tammikuun alussa 2014, jonka jälkeen yhtiö on käynyt kattavia keskusteluja uudesta hinnoittelujärjestelmästä asiakkaiden kanssa. Keskustelujen pohjalta Outokumpu aikoo kehittää edelleen hinnoittelumallia, jotta siirtyminen uuteen toimintatapaan olisi mahdollisimman helppoa.

EMEAn (Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka) myyntijohtaja Olli-Matti Saksi: ”Mahdollisuus vaikuttaa hinnan muodostamiseen sekä lisääntynyt valinnanvapaus on tärkeää monelle asiakkaallemme. Osa asiakkaistamme on toivonut, että kehitämme päivittäisen seosainelisän hinnoittelumallin yksityiskohtia edelleen. Ymmärrämme asiakkaidemme tarpeita, jonka vuoksi lisäämme valinnanvapautta uuden hinnoittelumallin puitteissa.”

Uusi ylimääräinen vaihtoehto 3 – joustava keskiarvo – antaa asiakkaille enemmän joustavuutta ja valinnanvapautta vähentää omaa raaka-ainehintoihin kohdistuvaa riskiä. Uudessa joustava keskiarvo -vaihtoehdossa asiakas päättää itse haluamansa aikajakson tilauspäivän ja toimituspäivän välillä, jonka pohjalta seosainelisä lasketaan päivittäisten seosainelisähintojen keskiarvona.

”Outokummun päivittäisen seosainelisän hinnoittelumallissa tarjoamme asiakkaille ainutlaatuista joustavuutta vaikuttaa hinnan muodostamiseen. Hinnoittelumallin 1 ja 2 vaihtoehtojen mukaan asiakas voi joustavasti päättää seosainelisän lukkoon lyömisestä tiettynä päivänä, kun vaihtoehto 3 puolestaan vähentää hinnan volatiliteettiriskiä asiakkaalle määrittelemällä seosainelisä sovitun aikajakson keskiarvona”, sanoo Olli-Matti Saksi.

Uusi vaihtoehto otetaan käyttöön toisen vuosineljänneksen 2014 aikana, jonka jälkeen sitä sovelletaan kaikkiin jakelijoiden tehdastilauksiin Euroopassa. Lisätietoa päivittäisestä seosainelisän hinnoittelumallista löytyy osoitteesta www.outokumpu.com

Saara Tahvanainen, puh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 15 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi