Outokumpu muuttaa segmenttiraportointiaan: Ferrochrome raportoidaan uutena segmenttinä 1.1.2018 alkaen

14.11.2017 klo 9.00

Outokumpu muuttaa segmenttiraportointiaan 1.1.2018 alkaen, jolloin Ferrochrome eriytetään Europe-liiketoiminta-alueesta itsenäiseksi raportoitavaksi segmentiksi. Uudessa rakenteessa Outokummulla on neljä raportoitavaa segmenttiä – Europe, Americas, Long Products ja Ferrochrome. Vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen osavuosiselvitys laaditaan uuden raportointirakenteen mukaisesti.

Ferrochrome-toiminnot ovat olennainen osa Outokummun liiketoimintaa, ja niitä tullaan johtamaan erillisenä kokonaisuutena. Yhdistettynä Kemin kaivokseen ferrokromin tuotanto on Outokummun keskeinen kilpailuetu. Raportointikäytännön muutos lisää myös toimintamme läpinäkyvyyttä.

Segmenttien keskeiset vertailuluvut (liikevaihto, oikaistu käyttökate, oikaisut käyttökatteeseen ja käyttökate) vuodelta 2016 ja tammi–syyskuulta 2017 löytyvät oheisesta taulukosta. Vuosien 2016 ja 2017 kattavat vertailutiedot mukaan lukien luvut vuosineljänneksittäin julkaistaan vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, matkapuh. 040 576 0288

Media: Reeta Kaukiainen, puh. 050 522 0924

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com

Liiketoiminta-alueiden tunnusluvut