Outokumpu myy suodatinliiketoimintansa Laroxille

Outokumpu on allekirjoittanut sopimuksen teknologialiiketoimintaansa kuuluvan suodatinliiketoiminnan myymisestä Laroxille. Kokonaiskauppahinta on noin 31 milj. euroa, ja myytävään liiketoimintaan sijoitetun pääoman arvioidaan vuoden 2003 lopussa olevan 12 milj. euroa. Kauppa on tarkoitus saattaa päätökseen vuoden 2003 loppuun mennessä.

Laroxille myytävän suodatinliiketoiminnan vuotuinen liikevaihto on noin 40 milj. euroa, ja sen palveluksessa on noin 170 henkilöä seitsemässä maassa. Työntekijät siirtyvät Laroxin palvelukseen. Tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat Pannevis, Hoesch ja Ceramec.

Tapani Järvinen, Outokummun teknologialiiketoiminnasta vastaava johtaja ja johtoryhmän jäsen, kommentoi kauppaa seuraavasti: "Suodatinliiketoiminnan myynti vapauttaa Outokummulle pääomia, ja alansa johtavana yrityksenä Larox on hyvä teollinen ostaja. Uskon, että yhteistyömme Laroxin kanssa jatkuu tulevissa teknologianmyyntiprojekteissa."

Konserninjohto

Johanna Sintonen