Outokumpu nimittää Johanna Henttosen sijoittajasuhteista vastaavaksi johtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE
6.9.2013 klo 10.00

Johanna Henttonen on nimitetty Outokummun sijoittajasuhteista vastaavaksi johtajaksi 10.9.2013 alkaen. Hän raportoi Outokummun talous- ja rahoitusjohtajalle, ja hänen toimipaikkansa on Outokummun pääkonttori Espoossa.

Johanna Henttosella on laaja kokemus sijoittajasuhdetoiminnoista globaaleissa yhtiöissä, ja hänellä on filosofian maisterin tutkinto Jyväskylän yliopistosta. Ennen siirtymistään Outokummulle hän on vastannut sijoittajasuhteista ABB-yhtymässä asemapaikkanaan Zürich, Sveitsi. Ennen tätä hän vastasi sijoittajasuhteista Metsossa ja Outokummussa.

Nykyinen sijoittajasuhdejohtaja Tamara Weinert siirtyy talousjohtajaksi Outokummun Stainless Coil EMEA -liiketoimintayksikköön.

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 15 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi