Outokumpu nimittää Reinhard Floreyn talous- ja rahoitusjohtajaksi

PÖRSSITIEDOTE
24.7.2013 klo 9.05

Outokumpu nimittää Reinhard Floreyn konsernin talous- ja rahoitusjohtajaksi 1.11.2013 alkaen. Hän raportoi toimitusjohtaja Mika Seitovirralle ja jatkaa Outokummun johtoryhmän jäsenenä. Florey seuraa tehtävässä Esa Lageria, jonka aikomuksesta jättää tehtävä vuoden 2013 loppuun mennessä tiedotettiin 14.2.2013.

Florey on tällä hetkellä Outokummun strategiasta ja integraatiosta vastaava johtaja. Hän tuli Outokumpuun vuoden 2012 lopussa. Ennen Outokumpua hän työskenteli johtotehtävissä McKinsey & Companyssä ja ThyssenKrupp AG:ssa muun muassa talousjohtajana Inoxum GmbH:ssä ja ThyssenKrupp Steel Americas LLC: ssä.

Outokummun toimitusjohtaja Mika Seitovirta: “Olen erittäin tyytyväinen, että Reinhard aloittaa Outokummun mielenkiintoisessa talous- ja rahoitusjohtajan tehtävässä. Hänen laaja-alainen talousosaamisensa ja toimialan tuntemuksensa ovat erittäin arvokkaita luotsatessamme Outokumpua kohti vahvempaa tulosta. Tässä yhteydessä haluan esittää lämpimimmät kiitokseni Esa Lagerille hänen suurenmoisesta panoksestaan Outokummussa viimeistään 23 vuoden ajan. Esan osaaminen ja kokemus ovat olleet korvaamattoman tärkeitä tehdessämme Outokummusta uuden ruostumattoman teräksen markkinajohtajan.”

Reinhard Florey: “Otan uuden haasteen innolla vastaan. Meillä on käynnissä useita tärkeitä hankkeita ja parannustoimenpiteitä taseen ja taloudellisen tuloksen parantamiseksi, ja haluan uudessa roolissani panostaa näiden toimenpiteiden menestykseen. Taloudellisen vakauden varmistaminen on strategiamme kulmakivi, ja teemme kaikkemme luodaksemme vahvan taloudellisen pohjan yhtiölle ruostumattoman teräksen ykkösenä.”

Sijoittajat: Tamara Weinert, puh. 040 751 7194

Media: Saara Tahvanainen, puh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseostuotteiden markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on noin 16 000 ammattilaista yli 40 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi