Outokumpu nimittää Tamara Weinertin Americas-liiketoiminta-alueen johtajaksi

9.6.2021 klo 9.00

Outokumpu nimittää Tamara Weinertin Americas-liiketoiminta-alueen johtajaksi

Outokumpu nimittää Tamara Weinertin Americas-liiketoiminta-alueen johtajaksi tästä päivästä alkaen. Tamara on toiminut liiketoiminta-alueen väliaikaisena johtajana ja Outokummun johtoryhmän jäsenenä lokakuusta 2020.

Ennen nykyistä tehtäväänsä Tamara Weinert on työskennellyt useissa Outokummun johtotehtävissä talous­hallinnossa, myynnissä ja sijoittajasuhteissa. Ajalta ennen Outokumpua Weinertilla on laaja kokemus johtotehtävistä Euroopan energiasektorilla sekä MBA-tutkinto rahoituksesta ja maisterin tutkinto suojeltujen alueiden hallinnoinnista.

Americas-liiketoiminta-alueesta aiemmin vastannut johtaja Olli-Matti Saksi on päättänyt jatkaa uraansa Outokummun ulkopuolella.

Outokummun toimitusjohtaja Heikki Malinen: “Olen iloinen siitä, että Tamara Weinert on nimitetty tähän tehtävään: Tamaralla on erittäin vahva kaupallinen osaaminen, ja hän on hyvin määrätietoinen ammattilainen, joka on onnistuneesti kääntänyt liiketoiminta-aluetta kannattavaksi. Hän on myös motivoiva johtaja, jolla on näkemystä kehittää liiketoiminta-aluetta järjestelmällisesti hyödyntämään sen kaikki mahdollisuudet.”

“Haluan kiittää myös Olli-Matti Saksia siitä, että hän on rakentanut Americas-liiketoiminta-alueen tulevalle menestykselle vahvan pohjan, ja toivotan hänelle kaikkea hyvää jatkossa.”

Tamara Weinert: “Olen tyytyväinen ja innoissani siitä, että voin jatkaa työtä sitoutuneen henkilöstömme ja Americasin tiimini kanssa. Markkinanäkymät ovat suotuisat, ja meillä on hyvä asema markkinoilla sekä selkeä strategia liiketoiminta-alueen kannattavaan kasvuun. Odotan innolla tulevaa.”

Outokummun liiketoiminta-alueet ovat Europe (62 % liikevaihdosta vuonna 2020), Americas (21 %), Long Products (7 %), Ferrochrome (3 %) ja muu toiminta (7 %). Outokumpu on Amerikan markkinoiden toiseksi suurin ruostumattoman teräksen tuottaja. Yhtiö haluaa vahvistaa asemaansa Yhdysvalloissa ja Meksikossa ja kasvaa erityisesti auto-, kodinkone- ja putkiteollisuudessa.

Tamara Weinert, Americas-liiketoiminta-alueen johtaja, puh. +1 251 829 3542

Outokummun mediapuhelin, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi