• Outokumpu Oyj/

Outokumpu Oyj: Syyttäjä valittaa Venäjän vientikäytäntöjä koskevasta käräjäoikeuden päätöksestä

LEHDISTÖTIEDOTE

26.8.2011 klo 10.00

Outokummun Venäjän vientikäytäntöjä koskeva oikeusprosessi jatkuu. Syyttäjä on valittanut Kouvolan käräjäoikeuden kesäkuussa 2011 antamasta päätöksestä, jossa kaikki Outokumpua ja sen viittä työntekijää vastaan nostetut syytteet väitetystä rahanpesusta hylättiin ja Suomen valtio määrättiin maksamaan korvauksina yhteensä 1,2 milj. euroa.

Lakiasiainjohtaja Matti Louhija: "Olemme pettyneitä syyttäjän päätökseen. Asia käsiteltiin keväällä 2011 perusteellisesti Kouvolan käräjäoikeudessa, jossa syyttäjän kaikki väitteet hylättiin. Oikeudenkäynnin lopputulos oli mielestämme yksiselitteinen."

Matti Louhija, lakiasiainjohtaja, puh. (09) 421 5508, matkapuh. 040 501 5056

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 8 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.
www.outokumpu.com