Outokumpu Oyj:n omien osakkeiden luovutus

9.5.2019 klo 15:30

Outokumpu Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Outokumpu on yhtiökokouksen päätöksen perusteella luovuttanut yhteensä 81 709 Outokummun osaketta vuosipalkkioina Outokummun hallituksen jäsenille. Yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti 40 % vuosipalkkiosta maksetaan yhtiön omina osakkeina, käyttäen yhtiön hallussa olevia osakkeita tai osakkeita, jotka ostetaan markkinoilta julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hintaan.

Vuosipalkkiot maksetaan Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Siirron jälkeen Outokummun omistuksessa olevien omien osakkeiden määrä on 4 987 538 kpl.

Osakelaji: OUT1V
Osakemäärä: 81 709
Hinta/osake: vastikkeeton

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. (09) 421 3466, 040 576 0288

Media: Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi