Outokumpu Oyj:n omien osakkeiden siirto

21.3.2019 klo 8.30

Outokumpu Oyj:n omien osakkeiden siirto

Outokumpu Oyj:n hallituksen päätöksen perusteella yhteensä 662 296 Outokummun osaketta on toimitettu yhtiön suoritepohjaisen osakeohjelman (PSP) ja rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman (RSP), kausien 2016–2018 piiriin kuuluville henkilöille. Osakepalkkioista on alun perin tiedotettu 7.2.2019 annetulla pörssitiedotteella.

Osakelaji: OUT1V
Osakemäärä: 662 296
Hinta/osake: vastikkeeton

Osakepalkkiot maksettiin Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Siirron jälkeen Outokumpu Oyj:n omistuksessa olevien omien osakkeiden määrä on 5 148 433 kpl.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, 040 576 0288

Media: Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi