Outokumpu Oyj:n omien osakkeiden siirto

7.3.2017 klo 9.00

Outokumpu Oyj:n hallituksen päätöksen perusteella yhteensä 304 318 Outokummun osaketta on toimitettu yhtiön suoritepohjaisen osakeohjelman 2012 ja rajoitettuja osakkeita koskevan ohjelman, kausien 2014–2016 piiriin kuuluville henkilöille. Osakepalkkioista on alun perin tiedotettu 2.2.2017 annetulla pörssitiedotteella.

Osakelaji: OUT1V
Osakemäärä: 304 318
Hinta/osake: vastikkeeton

Osakepalkkiot maksettiin Outokummun hallussa olevilla yhtiön omilla osakkeilla, joten yhtiön osakkeiden kokonaismäärä ei muutu. Siirron jälkeen Outokumpu Oyj:n omistuksessa olevien omien osakkeiden määrä on 4 209 530 kpl.

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, matkapuh. 040 576 0288

Media: Konserniviestintä, puh. +49 173 6629465

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja kestävä materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com