Outokumpu sulkee Benrathin kylmävalssaamon ja siirtää tuotannon Krefeldiin

LEHDISTÖTIEDOTE
23.9.2016 klo 14.00

Outokumpu sulkee Benrathin kylmävalssaamon ja siirtää tuotannon Krefeldin kylmävalssaamoon: tehtaalla on tänään valmistettu yksikön viimeinen teräsrulla.

Benrathin sulkemisen taustalla on heinäkuussa 2016 päätökseen saatu ja vuonna 2014 käynnistetty 108 milj. euron investointi Krefeldin ferriittisten teräslajien tuotantoon. Projektissa Krefeldin kylmävalssaamoon rakennettiin uusi peittaus- ja kiiltohehkutuslinja sekä uudet kellouunit. Lisäksi kylmävalssaus- ja viimeistelylinjoja on modernisoitu. Tuotannon alasajo on ollut käynnissä kaikilla linjoilla Benrathissa ja on nyt edennyt vaiheeseen, jossa tuotanto voidaan siirtää Krefeldiin.

“Krefeldin ferriittisten teräslajien tuotannon laajennus mahdollistaa Benrathin kylmävalssaamon sulkemisen. Jatkamme Benrathin asiakkaiden palvelemista Krefeldistä, jossa modernisoidut työkalut auttavat meitä saavuttamaan asiakkaiden kovimmatkin vaatimukset korkealuokkaisessa ruostumattomassa teräksessä. Kiitos sekä Benrathin että Krefeldin työntekijöidemme ammattiosaamisen olemme saaneet sekä investoinnin että tuotannon siirron päätökseen aikataulussa”, sanoo Outokumpu Nirosta GmbH:n toimitusjohtaja Oliver Picht.

Benrathin sulkeminen on merkittävä askel Outokummun Euroopan toimintojen uudelleenjärjestelyissä.

Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja kestävä materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on 11 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com