Outokumpu sulkee Vetelin tuotantolaitoksen

LEHDISTÖTIEDOTE
12.11.2009 klo 12.15

Outokumpu käynnistää uusia toimenpiteitä järjestelläkseen uudelleen Outokumpu Stainless Tubular Products (OSTP) -yksikkönsä toimintaa. Tuotannon optimoimiseksi ja kustannuksien vähentämiseksi yhtiö suunnittelee sulkevansa Vetelin tuotantolaitoksen.

Veteli tuottaa erilaisia ruostumattomasta teräksestä valmistettuja putkenosia. Kaksi tuotantolinjaa aiotaan siirtää Outokummun Pietarsaaren tuotantoyksikköön. Kolmas tuotantolinja suljetaan. Lisäksi osa tuotannosta siirretään Svedjeholmenin tuotantoyksikköön Örnsköldsvikiin, Ruotsiin. Tuotannon uudelleenjärjestely ei vaikuta Outokummun tuotevalikoimaan eikä tarjoomaan.

"Tämän järjestelyn avulla voimme integroida putkenosien valmistamisen Pietarsaaren prosessiputkituotantoon ja käyttää eri tuotantomenetelmiämme optimaalisella tavalla. Vähentämällä tuotantolaitosten määrää säästämme kustannuksia, mikä on tärkeää vallitsevassa vaikeassa markkinatilanteessa", sanoo OSTP-yksikön johtaja Lasse Johansson.

Suunnitelmana on sulkea Vetelin tuotantolaitos maaliskuun lopussa 2010. Vetelin tuotantolaitoksella työskentelee noin 50 henkilöä, joita muutos tulee koskemaan. Osalle työntekijöistä voidaan tarjota siirtoa Pietarsaaren yksikköön. Outokumpu aloittaa neuvottelut henkilöstön edustajien kanssa etsiäkseen ratkaisuja henkilöstölle muutostilanteessa.

Lasse Johansson, johtaja - Outokumpu Stainless Tubular Products,
puh. +46 226 826 02, matkapuh. +46 70 618 26 02

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista. Visionamme on olla kiistaton ykkönen ruostumattomassa teräksessä ja perustaa menestys toiminnalliseen erinomaisuuteen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokumpu toimii noin 30 maassa ja työllistää noin 8 000 henkilöä. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on ollut listattuna NASDAQ OMX Helsingissä vuodesta 1988.
www.outokumpu.com