Outokumpu tehostaa erikoisterästen tuotantoa uudella organisaatiolla

LEHDISTÖTIEDOTE
17.1.2011 klo 17.00

Outokummun Specialty Stainless -liiketoiminnat organisoidaan uudelleen 1.3. alkaen. Uudet liiketoimintayksiköt Special Coil ja Special Plate tulevat korvaamaan entiset Special Coil & Plate ja Thin Strip -yksiköt.

"Muutoksella luomme matalamman ja tehokkaamman organisaation, jonka painopiste on voimakkaammin operatiivisessa toiminnassa. Tavoitteenamme on vakaa kannattavuus, johon pyrimme kasvattamalla erikoisterästen myyntiä ja tehostamalla tuotantoa. Keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä ruostumattomien erikoisterästen strateginen asema on hyvä, mitä tukee räätälöityjen tuotteiden hyvät kysyntänäkymät. Lisäksi nopeasti kasvavat markkinat Euroopan ulkopuolella tarjoavat erinomaiset mahdollisuudet lisätä vientiämme", sanoo Specialty Stainless -liiketoimintojen johtaja Bo Annvik.

Uusien liiketoimintayksiköiden vetäjät ovat:

Jacob Sandberg - Special Coil, johon kuuluvat Ruotsissa toimivat yksiköt Avesta Works, Klippcenter Avestassa ja entinen Thin Strip Nyby -yksikkö Eskilstunassa. Jacob Sandbergista tulee samalla myös Avesta Worksin uusi tehtaanjohtaja.

Leif Rosén - Special Plate, johon kuuluvat kvarttolevy-yksiköt Degerforsissa, Ruotsissa ja New Castlessa, Yhdysvalloissa, yksikkö Willichissä, Saksassa, ja myös Pressplate ja Prefab Avestassa sekä levypalvelukeskus Degerforsissa.

Klosterin tuotantoyksikkö Ruotsissa siirtyy osaksi General Stainless -liiketoimintoja.

Marie Louise Falkland, Avesta Worksin nykyinen tehtaanjohtaja, siirtyy Avestan tutkimuskeskuksen johtajaksi.

Specialty Stainless -liiketoiminnat sisältävät ruostumatonta terästä ja tuotteita valmistavat tuotantoyksiköt.

Bo Annvik, johtaja - Specialty Stainless, +46 226 826 01
Jacob Sandberg, johtaja - Special Coil, +46 226 826 18, +46 70 629 02 64
Leif Rosén, johtaja - Special Plate, +46 586 476 00, +46 703 30 41 86

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita.
Outokummun palveluksessa on noin 7 500 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa.
Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com