Outokumpu toimittaa ruostumatonta terästä muistomerkkiin Meksikoon

LEHDISTÖTIEDOTE
12.11.2010 klo 14.00

Meksiko rakentaa ruostumattomasta teräksestä 104 metriä korkean muistomerkin Meksiko Cityn keskustaan osana itsenäisyytensä 200-vuotisjuhlallisuuksia. Outokumpu toimittaa teräksen "Estela de Luz" ("Valon jälki") -nimiseen muistomerkkiin. Projektin toteuttaa italialainen Euroguarco.

Muistomerkkiin käytetään noin 1500 tonnia duplex LDX 2101® ja 2205 erikoisteräslaatuja, jotka on valmistettu Outokummun Degerforsin tuotantolaitoksessa Ruotsissa. Teräksestä valmistetaan Italiassa putkia, joista rakennetaan muistomerkki Meksikossa vuoden 2011 aikana.

"Tämä projekti on erittäin vaativa ja herkkä. Valitsimme Outokummun yhtiön luotettavuuden ja korkeiden laatustandardien vuoksi", sanoo Euroguarcon toimitusjohtaja Cristiano Ghirlanda.

"Ruostumaton teräksemme on kestävää ja lujaa, mikä mahdollistaa ohuemman ja kevyemmän rakenteen. Uskomme, että tämä projekti voi olla merkittävä läpimuro LDX 2101®-erikoislaadulle arkkitehtuurisissa rakennelmissa ja toivomme, että saamme jatkossa toteutettavaksemme lisää vastaavanlaisia korkean profiilin projekteja", sanoo Outokummun tuotepäällikkö Tobias Larsson.

Tobias Larsson, tuotepäällikkö, Outokumpu Degerfors,
puh. +46 586 473 22, +46 70 201 28 92
Elisabeth Hansson, viestintäpäällikkö,
puh. +46 226 82651, +46 76 760 60 20

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 7 500 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.
www.outokumpu.com