Outokumpu toimittaa ruostumattomia kvarttolevyjä petrokemian projektiin Kiinassa

16.3.2017 klo 10.00

Outokumpu toimittaa noin 500 tonnia ruostumatonta Forta DX 2205 -terästä kvarttolevyinä Jiaxing Petrochemical Co Ltd:n tehtaan toisen vaiheen rakennusprojektiin Zhejiangin provinssiin Kiinaan. Jiaxing Petrochemical valmistaa tereftaalihappoa, ja uuden tuotantolaitosinvestoinnin myötä yhtiön kapasiteetti kasvaa 1,2 miljoonalla tonnilla.

Ruostumattomasta teräksestä valmistetut kvarttolevyt toimitetaan NanJing Dublelle, joka valmistaa niistä paineastioita. NanJing Duble suunnittelee, valmistaa ja asentaa paineastioita pääasiassa kemian- ja lääketeollisuudelle.

Outokummun öljy- ja kaasuteollisuuden projektimyynnistä vastaava myyntipäällikkö Kenan Cosic: ”Projekti on suunniteltu INVISTA-laatuvaatimusten mukaisesti, ja Outokumpu on INVISTA-määrittelyjen mukaisesti hyväksytty toimittaja. Outokumpu valittiin ruostumattoman teräksen  toimittajaksi, koska meillä on vankka kokemus Forta DX 2205 -teräslajista tällaisissa käyttökohteissa. Forta DX 2205 on duplex-teräs, jonka hyvä korroosionkesto takaa pitkän käyttöiän. Outokummun tuotteiden tasainen laatu ja kykymme toimittaa materiaalia asiakkaan vaatimissa mitoissa tehostavat asiakkaidemme prosesseja: materiaalia ei mene hukkaan, ja sen hitsaaminen on tehokkaampaa.”

Jiaxing Petrochemical Co., Ltd. kuuluu TongKun-konserniin, joka on listattu kiinalainen kemianyhtiö. Tereftaalihappotehtaan kapasiteetin kasvattamisen lisäksi uusi investointi vahvistaa tereftaalihapon toimitusketjua TongKunin kemikaalikuitujen valmistuksessa. Kvarttolevytoimitukset Jiaxing Petrochemicalin projektiin käynnistyivät loppuvuodesta 2016 ja päättyvät parin vuoden kuluessa.

Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja kestävä materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com