• Outokumpu Oyj/

Outokumpu uudelleen kestävän kehityksen DJSI STOXX -indeksiin ja nyt ensimmäistä kertaa myös DJSI Worldiin

7.9.2007 klo 15.00

Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksien (DJSI) vuotuisen arvioinnin tuloksena Sustainable Asset Management (SAM) on eilen ilmoittanut, että Outokumpu säilyttää asemansa Euroopan laajuisessa Dow Jones STOXX Sustainability -indeksissä (DJSI STOXX) ja on nyt ensimmäistä kertaa hyväksytty myös maailmanlaajuiseen Dow Jones Sustainability World -indeksiin (DJSI World).

Toimitusjohtaja Juha Rantanen sanoo: "Outokumpu on sitoutunut yritysvastuullisuuteen tavoitteenaan saada sen kaikki kolme osa-aluetta - ympäristöön liittyvä, taloudellinen ja sosiaalinen vastuullisuus - tasapainoon. Olen ilahtunut siitä, että kestävän kehityksen edistämiseksi tehdyt ponnistelumme palkitaan SAMin toimesta Outokummun valintana kahteen Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin."

Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin valitaan alansa edelläkävijöitä jokaiselta toimialalta maailmanlaajuisesti ja alueellisesti. Vuosittain arvioidaan perusteellisesti yritysten taloudellista, ympäristöön liittyvää ja sosiaalista vastuullisuutta ja analysoidaan mm. hyvää hallintotapaa, riskienhallintaa, brandia, ilmastonmuutokseen liittyviä seikkoja, raaka-aineketjua sekä työoloja. Puolet arviointiperusteista mittaa yleisten vastuullisuuden ja puolet toimialakohtaisten kestävän kehityksen kriteereiden täyttymistä.

Dow Jones kestävän kehityksen indeksien jäsenyydellä on vaikutusta varainhoitajien, jotka ovat lisensoineet DJSI-indeksit kestävän kehityksen rahastoille, sijoituspäätöksiin 15 maassa.

Lisätietoja: Liisa Jalanko, viestintäpäällikkö,
matkapuh. 0400 446 663

Lisätietoja kestävän kehityksen indekseistä ja valintaperusteista on saatavilla www-osoitteista www.samgroup.com ja www.sustainability-indexes.com