Outokumpu vähentää YT-neuvottelujen tuloksena 200 työpaikkaa Suomessa

LEHDISTÖTIEDOTE
14.12.2011 klo 9.00

Outokumpu ilmoitti yhteistoimintaneuvotteluista 20.10.2011 osana yhtiön toimenpiteitä kohti kestävää kannattavuutta, parantunutta kassavirtaa ja vahvan perustan luomista tulevalle kasvulle. Lokakuussa aloitetut yhteistoimintaneuvottelut ovat nyt päättyneet Suomessa ja ne johtivat noin 200 työpaikan vähenemiseen. Nyt päättyneiden neuvotteluiden lisäksi yhtiö suunnittelee tukitoimintoihin kohdistuvia kustannustehokkuuden parantamistoimenpiteitä vuoden 2012 aikana osana käynnissä olevaa 100 milj. euron säästöohjelmaa. Muissa toimintamaissa käytävät vastaavat neuvottelut saatetaan päätökseen vuoden 2012 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Kari Tuutti, johtaja - viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. +358 9 421 2432,
matkapuh. 040 717 0830

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 8 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.
www.outokumpu.com